وکیل در کرج

ساعت کاری از شنبه تا چهارشنبه

جهت وقت مشاوره با ما تماس بگیرید

Search
Close this search box.

بهترین وکیل نفقه کرج ⚖️ مشاوره وصول نفقه زن و فرزند

بهترین وکلای خبره و پایه یک دادگستری در حوزه نفقه

یکی از حقوق اصلی زن و بچه ها که برگردن شوهر است، پرداخت نفقه می باشد، اگر در این مورد دچار مشکل شده اید و شوهر شما از پرداخت آن امتناع میکند، و یا بدنبال شرایطی برای تسهیل پرداخت نفقه همسر خود هستید جهت دریافت مشاوره تخصصی از بهترین وکیل نفقه کرج با ما تماس بگیرد.

در زمان عقد

بعد از جدایی

فرزند پسر

فرزند دختر

نفقه همسر

نفقه چیست و چه چیزی را شامل می‌شود؟

ماده ۱۱۰۷ قانون بیان می‌کند که نفقه شامل تمامی نیازهای اولیه، مناسب و لازم برای زن، از جمله پوشاک، خوراک و غذا، مسکن، لوازم منزل برای تشکیل زندگی، هزینه های درمانی می‌شود. حتی اگر خانومی در منزل پدری خود خدمتکار داشته باشد، همسر او موظف به گرفتن خدمتکار هرچند از یک نفر بیشتر برای همسر خود است. با توجه به تجربه وکیل خانواده کرج، از ملاک های اساسی کارشناسان برای تعیین کردن حقوق زوجه، شان و نیازهای لازم او می‌باشد.

نفقه به چه کسی تعلق می‌گیرد؟

بر اساس ماده ۱۱۰۶ قانون در عقد نکاح دائم نفقه زن بر عهده شوهر او می‌باشد؛ و طبق ماده ۱۱۱۳ همان قانون در ازدواج موقت، یعنی عقد نکاح موقت، زن حق نفقه ندارد؛ مگر آن که در ضمن عقد شرط آن وجود داشته باشد یا دو طرف در زمان عقد توافق کرده باشند که شوهر حقوق زوجه را پرداخت کند. اگر به دنبال یک وکیل باتجربه نفقه در کرج هستید، یا به راهنمایی بیشتری در این زمینه نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

وکلای ما، با بیش از چندین سال تجربه‌ی کاری، آماده‌ی ارائه مشاوره‌های تخصصی در دعاوی نفقه زن و فرزند، به شما هستند.

انواع مختلف نفقه در قانون مدنی چیست؟

مرد موظف است بر اساس قانون‌های 1107 و 1106، طبق عرف و منزلت زن، نفقه آن را پرداخت کند و زندگی راحتی برایش فراهم کند. حال نفقه خود انواع مختلفی دارد که در ادامه مطلب برای شما آورده‌ایم:

نفقه زوجه:

بعد از عقد نکاح بر مرد واجب می‌گردد و زن باید به تمکین بپردازد که در ازای آن می‌تواند نفقه دریافت کند.
تبصره: اگر زنی از انجام تمکین بدون مانع خودداری کند، نفقه به وی تعلق نمی‌گیرد.

نفقه اقارب و خویشاوندان:

تهیه مایحتاج‌های اولیه زندگی از قبیل خوراک، پوشاک و مسکن مناسب، برای فرزندان بر عهده مرد است. همچنین پدر و مادر نیز در این دسته بندی قرار می‌گیرند. جهت دریافت اطلاعات کامل تر با وکیل نفقه کرج تماس بگیرید.

نفقه زندانی:

تهیه غذا و خوراک، پوشاک، هزینه‌های درمانی وی و حمام کردن، برای زندانی را شامل می‌شود.

از آنجایی که دعاوی مربوط به نفقه در راستای خانواده قرار دارند، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر از بهترین وکیل خانواده کرج مشاوره بگیرید.

برای دریافت مشاوره از بهترین وکیل نفقه در کرج با سابقه‌ی کاری بالا، همین حالا تماس بگیرید.

مشاوره تخصصی

در پرونده‌های قضایی

وکلای پایه یک دادگستری آقا و خانم آماده ارائه خدمات مشاوره و یا پیگیری پرونده های شما هستند.

زهرا ریاضی وکیل پایه یک دادگستری، کارشناس ارشد حقوق خصوصی

حامد احمدی امیرآبادی وکیل پایه یک دادگستری، دعاوی حقوقی

ابراهیم زراعی لاطران، عضو دیوان داوری مرکز وکلا

مرتضی طاهری وکیل پایه یک دادگستری

زینب تراب پور وکیل پایه یک دادگستری

با ما در تماس باشید و از خدمات حرفه ای ما بهره مند شوید. وکلای خبره و کارکشته آماده کمک به شما هستند.
روزهای کاریشنبه تا 5 شنبه
ساعت کاراز 8 صبح تا 18
حوزه کاریمشاوره، طرح دعوا، پیگیری پرونده
مدرک وکلاپایه یک دادگستری
جنسیت وکلاوکیل آقا و خانم

ما

طیف گسترده‌ای

از پروندهای مرتبط را به نتیجه رسانده ایم

وکلای حرفه ای ما به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد، پس همین الان برای دریافت مشاوره از وکیل نفقه کرج با ما تماس بگیرید.

ازدواج و طلاق

مهریه و نفقه

حضانت فرزندان

حقوق والدین و اموال

هزینه های درمان زن که جزء نفقه است تا چه مقدار بر عهده همسر او است؟

در قانون مدنی، هزینه‌های درمانی، بیماری و مخارج آن، از موارد شامل نفقه برای زوجه به شمار می‌آید؛ و اگر زن دچار بیماری صعب العلاجی شود که هزینه‌ی درمان و داروی وی بسیار زیاد باشد، اجباری برای پرداخت آنها توسط شوهر نیست. در این مورد قاضی رسیدگی کننده برای پرونده‌ی نفقه، با توجه به اوضاع زوج‌ها، وضعیت مالی و بندهای قانون در این زمینه تصمیم گیری می‌کند.

تعلق گرفتن یا نگرفتن نفقه با شرط درعقد نکاح دائم

در مورد این مسئله بین حقوق دانان مختلف، اختلاف نظر وجود دارد، اما اینگونه که به نظر می‌آید نفقه مقتضای ذاتی عقد نکاح دائم نباشد، که نشود برخلاف آن شرط کرد. به اصطلاح حقوقی نفقه لازمه‌ی دلالت عقد نکاح دائم محسوب می‌شود؛ به این ترتیب زوج‌ها می‌توانند در هنگام عقد در این مورد با یکدیگر به توافق برسند. جهت بررسی شرایط خودتان پیشنهاد میشود با وکیل نفقه کرج تماس بگیرید.

 

وکیل نفقه در کرج

وکلای ما، با بیش از چندین سال تجربه‌ی کاری، آماده‌ی ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه نفقه، به شما هستند.

نفقه در دوران عقد به چه صورت است؟

اگر زوج‌ها درباره‌ی زمان شروع زندگی مشترک و مراسم عروسی، بعد از عقد نکاح دائم، با یکدیگر به توافق رسیده باشند، رویه قضایی بر این اساس خواهد بود که تا رسیدن زمان شروع زندگی مشترک به زن نفقه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

با اینحال این تبصره وجود دارد که اگر مردی، همسر خود را در بلاتکلیفی بگذارد و اقدامات لازم برای شروع زندگی پس از تاریخ مشخص شده نکند، زوجه می‌تواند درخواست نفقه کند.

اگر عمل زناشویی و نزدیکی بین زوجین اتفاق نیوفتاده باشد، به زوجه حق حبس تعلق می‌گیرد؛ یعنی تا زمانیکه تمام مهریه زن به او داده نشده است (مگر اینکه مهر آن توسط دادگاه به صورت اقساط درآمده باشد)، بر اساس ماده ۱۰۸۵ قانون، زن می‌تواند از انجام وظایفی که در قبال شوهر خود دارد و همچنین تمکین، امتناع کند و این باعث اسقاط حق نفقه نمی‌کند.

برای گرفتن وقت مشاوره با وکیل نفقه در کرج، با ما تماس بگیرید.

میزان نفقه برای زن چقدر است؟

بر اساس قانون مقدار مشخصی برای نفقه در نظر گرفته نشده است، و همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم ملاک آن، شان زن و نیازهای او می‌باشد؛ که در شرایط مکانی و زمانی گوناگون، مقدار آن می‌تواند متغیر باشد. حال اگر وکیل نفقه کرج برای درخواست به دادگاه مراجعه کند، دادگاه خانواده برای مشخص کردن میزان حق زوجه، از کارشناس استفاده می‌کند و آنها با تماس گرفتن با زوج‌ها جهت تحقیق در خصوص شرایط زندگی، مالی و اقتصادی، حقوق زن را تعیین می کنند؛ سپس از زمان ابلاغ نظر کارشناس، شخصی که اعتراض دارد به مدت ۷ روز می‌تواند نسبت به حکم همراه با ذکر دلایل خود اعتراض نماید و دادگاه به جهت بررسی دوباره‌ی مقدار حقوق زن، از هیاتی متشکل از سه نفر کارشناس نفقه، استفاده می‌کند.

همچنین لازم به ذکر است که عدم پرداخت نفقه به زوجه، دارای وجه کیفری است.

دیگر خدمات ما در حوزه خانواده را دنبال کنید

سایر دعاوی مرتبط را میتوانید با وکلای حرفه ای ما پیگیری کنید. برای دریافت مشاوره کافی است با ما تماس بگیرید.

برای گرفتن وکیل نفقه در کرج همین الان با ما تماس بگیرید و از وکلای با تجربه و متخصص ما مشاوره دریافت کنید.

در ساعات اداری از 8 صبح تا 18 با ما تماس بگیرید

از شنبه تا چهارشنبه در کنار شما هستیم

Rate this page