وکیل در کرج

ساعت کاری از شنبه تا چهارشنبه

جهت وقت مشاوره با ما تماس بگیرید

Search
Close this search box.

بهترین وکیل ملاقات با فرزند کرج ⚖️قانون جدید و مشاوره

بهترین وکلای خبره و پایه یک دادگستری در حوزه ملاقات با فرزند

مسئله ملاقات با فرزند وقتی مطرح است که والدین از یکدیگر طلاق گرفته‌اند؛ و بعد از جدایی، حق طبیعی هر یک از والدین است که با فرزند خود در ارتباط باشند. هیچ یک از آنها حق منع دیگری از ملاقات با فرزند مشترک را ندارند. اگر پدر یا مادر در این زمینه مانع شوند، طرف مقابل با مراجعه به دادگاه خانواده می‌تواند طرح دعوی الزام به ملاقات با فرزند مشترک ذاشته باشد.

برای آشنایی با این فرآیند و یا پیگیری از طریق بهترین وکیل ملاقات با فرزند کرج، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

توافقی

ملاقات پدر با فرزند

مجازات منع ملاقات

ملاقات مادر با فرزند

مکان ملاقات

ملاقات با فرزند بعد از جدایی

جدایی از جمله مواردی است که اینده فرزندان باید از طرف والدین در نظر گرفته شود. در واقع می‌شود گفت یکی از تاثیر گذارترین اتفاقات در زندگی کودکان، جدایی از پدر یا مادر است. به همین دلیل پیشنهاد می‎‌شود حتی بعد از جدایی نیز محیطی آرام برای فرزند ایجاد شود.

ملاقات با فرزند بعد از طلاق دارای شرایط خاصی است. اگر شما از همسر خود متارکه کرده‌اید، باید یک روز معین را در هفته برای ملاقات با فرزند در نظر داشته باشید تا ضربه روحی به فرزند وارد نگردد.

در ایران قوانین مختلفی در رابطه با ملاقات با فرزند بعد از جدایی تصویب گشته است که با رعایت آنها می‌توانید بعد از جدایی، با فرزند خود دیدارهای مشخصی داشته باشید.

اگر شما هم در این پروسه‌ی این کار قرار دارید، می‌توانید از طریق وکیل ملاقات با فرزند در کرج، برای تسریع در کار اقدام کنید.

حق ملاقات با فرزند

ماده 1174 قانون بیان می‌کند که: در حالتی که به دلیل جدایی یا هر جهت دیگری، والدین طفل در یک منزل سکونت نداشته باشند هر یک از ابوین که طفل تحت حضانت او نمی باشد حق ملاقات با فرزند خود را دارد .

پس در صورتی که والدین از هم جدا شده باشند یا به هر علت دیگری جدا از یکدیگر زندگی کنند، هر کدام از آنها حق ملاقات با فرزند خود را دارد. طبق قانون هیچ کدام از والدین نمی‌توانند مانع از ملاقات با فرزند توسط دیگری شود.

امکان سلب حق ملاقات فرزندان بعد از جدایی و حتی طلاق رجعی نیز وجود ندارد، حتی زمانی که یکی از والدین دارای فساد اخلاقی نیز باشد نمی‌توان حق ملاقات با فرزند را از او به طور کامل گرفت و تنها ممکن است که به نظر دادگاه زمان ملاقات وی کاهش پیدا کند.

 

وکلای ما، با بیش از چندین سال تجربه‌ی کاری، آماده‌ی ارائه مشاوره‌های تخصصی در دعاوی ملاقات با فرزند، به شما هستند.

شرایط ملاقات فرزند

برای کسب اطلاعات بیشتر، وقت مشاوره و ملاقات با وکیل ملاقات با فرزند در کرج، با ما تماس حاصل فرمایید.

هر کدام از والدین حق دارند که در فاصله زمانی مشخصی، با فرزند خود ملاقات داشته باشند. معمولاً دادگاه‌ با توجه به سن و وابستگی‌ عاطفی فرزند، ساعاتی از یک روز یا دو روز از آخر هفته را برای این کار تعیین می‌کند.

زیرا ملاقات بیش از این مقدار با شخصی که حضانت ندارد، درست نیست. چرا که باعث اختلال در حضانت و دوگانگی در تربیت کودک می‌شود.

اما نمی‌شود به طور کامل پدری یا مادر را که حضانت به عهده او نیست، از ملاقات با فرزندش منع کرد.

توجه داشته باشید که اگر ملاقات واقعاً برای کودک خطرناک باشد، دادگاه می‌‌تواند فواصلی را که برای ملاقات است، طولانی‌تر کند. مثلاً به جای هفته‌ای یک بار، ماهی یک بار یا هر چند ماه یک بار باشد و یا ملاقات با حضور اشخاص دیگری صورت بگیرد.

از آنجایی که دعاوی مربوط به ملاقات با فرزند در راستای خانواده قرار دارند، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر از بهترین وکیل خانواده کرج مشاوره بگیرید.

برای دریافت مشاوره از بهترین وکیل ملاقات با فرزند در کرج با سابقه‌ی کاری بالا، همین حالا تماس بگیرید.

مشاوره تخصصی

در پرونده‌های قضایی

وکلای پایه یک دادگستری آقا و خانم آماده ارائه خدمات مشاوره و یا پیگیری پرونده های شما هستند.

لیست وکلا:

  • زهرا ریاضی (کارشناس ارشد حقوق، پایه یک)
  • احمد میرآبادی (پایه یک دادگستری)
  • ابراهیم زارعی لاطران (دیوان داوری)
  • مرتضی طاهری (پایه یک)
  • زینب تراب پور (پایه یک)

زهرا ریاضی وکیل پایه یک دادگستری، کارشناس ارشد حقوق خصوصی

حامد احمدی امیرآبادی وکیل پایه یک دادگستری، دعاوی حقوقی

ابراهیم زراعی لاطران، عضو دیوان داوری مرکز وکلا

مرتضی طاهری وکیل پایه یک دادگستری

زینب تراب پور وکیل پایه یک دادگستری

با ما در تماس باشید و از خدمات حرفه ای ما بهره مند شوید. وکلای خبره و کارکشته آماده کمک به شما هستند.
روزهای کاریشنبه تا 5 شنبه
ساعت کاراز 8 صبح تا 18
حوزه کاریمشاوره، طرح دعوا، پیگیری پرونده
مدرک وکلاپایه یک دادگستری
جنسیت وکلاوکیل آقا و خانم

ما

طیف گسترده‌ای

از پروندهای مرتبط را به نتیجه رسانده ایم

وکلای حرفه ای ما به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد، پس همین الان برای دریافت مشاوره از وکیل ملاقات با فرزند کرج با ما تماس بگیرید.

توافقی

ملاقات فرزند با پدر

ملاقات فرزند با مادر

سلب حق ملاقات فرزند

کاهش مدت زمان ملاقات با فرزند

یکی از شرایط کاهش زمان ملاقات با فرزند، اذیت شدن فرزند در صورت ملاقات است. مدت زمان ملاقات با فرزند بعد از جدایی مطابق رأی دادگاه و توافق طرفین تعیین می‌شود. اگر زمان ملاقات برای فرزند باعث آزار و اذیت او شود، والدین می‌‌توانند ساعت ملاقات را طبق قانون کاهش بدهند.

برای کاهش زمان ملاقات پدر یا مادر با ارائه دلایل قابل قبول می‌‌توانند مدت آن را از سه روز در هفته به 2 یا 1 روز کاهش بدهند. این رأی با حکم دادگاه اجرایی می‌شود. اگر یکی از والدین بدون توافق، دیگری را از ملاقات با فرزند خود منع کند، می‌تواند باعث سلب حضانت شود.

دیگر شراط کم کردن زمان ملاقات با فرزند بعد از جدایی، عدم پایداری اخلاقی و رفتاری پدر یا مادر است. یعنی صلاحیت اخلاقی لازم پدر یا مادر برای ملاقات با فرزند وجوئ نداشته باشد؛ و می‌توان از این ظریق با ارائه مدارک به دادگاه، قادر به کاهش زمان ملاقات فرزند شد. بنابراین اگر زن یا مردی رفتارهای نامشروع و اعمال خشونت‌آمیز را در پرونده خود داشته باشند، امکان کاهش و محدود کردن زمان ملاقات فرزند برای آنها وجود دارد.

 

وکیل ملاقات با فرزند در کرج

وکلای ما، با بیش از چندین سال تجربه‌ی کاری، آماده‌ی ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه ملاقات با فرزند، به شما هستند.

شرایط مکان و زمان ملاقات فرزند

طبق ماده 14 قانون حمایت خانواده، «مادر، پدر یا کسانی که حضانت فرزند به آنها واگذار گشته است، نمی‌توانند او را به شهرستانی غیر از محل اقامت تعیین شده بین طرفین یا غیر از محل اقامت قبل از وقوع طلاق یا به خارج از کشور بدون رضایت والدین بفرستند؛ مگر در صورت ضرورت و با کسب اجازه از دادگاه این امر ممکن است.

یکی از موارد دیگر برای مراجعه به دادگاه خانواده، اعتراض به وقت ملاقات فرزند است. گاهی یکی از زوجین که حضانت برعهده او است، به میزان تعداد دفعات ملاقات فرزند توسط یکی از طرفین اعتراض دارد و نمی‌خواهد که وی دفعات زیادی فرزند را ملاقات کند.

در این حالت می‌توانید اقدام به اعتراض به وقت داشته باشید. برای این کار ابتدا باید به دادگاه خانواده مراجعه کنید و با پر کردن فرم درخواست حق ملاقات فرزند و ارائه مدارک به دادگاه، اقدام به کاهش مدت زمان ملاقات داشته باشید.

اگر در انجام مراحل این پرونده نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، با بهترین وکیل ملاقات با فرزند در کرج تماس بگیرید.

قانون جدید ملاقات فرزند

طبق قانون جدید ملاقات فرزند قبل از طلاق، اگر به علت طلاق یا به هر جهت دیگری والدین فرزندی در یک منزل سکونت نداشته باشند، هر یک از آنها که حضانت با وی نیست، حق ملاقات با فرزند خود را دارد.

عدم تمایل فرزند به ملاقات از  شرایط خاصی است که شما می‌توانید با استفاده از این موضوع در دادگاه، اقدام به کاهش مدت زمان ملاقات با فرزند کنید. قانون جدید ملاقات فرزند قبل از جدایی عبارت است از:

هرکس از اجرای حکم دادگاه در مورد حضانت کودک استنکاف کند، یا مانع آن شود یا از استرداد کودک امتناع کند، حسب تقاضای ذینفع و به دستور دادگاه، تا زمان اجرای حکم بازداشت می‌‌گردد.

همچنین وقتی مسئول حضانت، از انجام تکالیف معین خود خودداری کند، یا مانع ملاقات کودک با طرف دیگر شود، برای اولین بار به پرداخت جزای نقدی درجه 8 و درصورت تکرار، به حداکثر مجازات محکوم می‌شود.

برای مشاوره و اطلاعات تکمیلی بیشتر در خصوص روند این کار، همین حالا با وکیل ملاقات با فرزند کرج وقت ملاقات بگیرید.

دیگر خدمات ما در حوزه خانواده را دنبال کنید

سایر دعاوی مرتبط را میتوانید با وکلای حرفه ای ما پیگیری کنید. برای دریافت مشاوره کافی است با ما تماس بگیرید.

برای گرفتن وکیل ملاقات با فرزند در کرج همین الان با ما تماس بگیرید و از وکلای با تجربه و متخصص ما مشاوره دریافت کنید.

در ساعات اداری از 8 صبح تا 18 با ما تماس بگیرید

از شنبه تا چهارشنبه در کنار شما هستیم

Rate this page