وکیل در کرج

ساعت کاری از شنبه تا چهارشنبه

جهت وقت مشاوره با ما تماس بگیرید

Search
Close this search box.

بهترین وکیل حضانت کرج ⚖️ مشاوره گرفتن حضانت فرزند

بهترین وکلای خبره و پایه یک دادگستری در حوزه حضانت

از جمله مسائلی که بعد از طلاق چالش ساز می‌شود، بحث حضانت فرزند است. قانون با توجه به شرایط اجتماعی، سن فرزند و وضعیت اخلاقی والدین، حالات مختلفی را در نظر گرفته است. بهترین گزینه برای افرادی که در این مسئله درگیر می‌شوند این است که از یک وکیل حضانت کرج کمک بخواهند تا ضمن آشنایی با حقوق خود، به طور صحیح‌تری تصمیم گیری کنند.

شرایط والدین

حضانت فرزند

سن فرزند

بعد از جدایی

بعد از فوت والدین

حضانت به چه معناست؟

در عرف واژه حضانت به معنی سرپرستی و نگهداری می‌باشد؛ ولی در اصطلاح حقوقی به معنای حمایت روحی و جسمی از کودک می‌باشد. با اینحال نگهداری کودک تکلیف و حق والدین می‌باشد؛ یعنی علاوه بر اینکه هر یک از والدین از این حق برخوردارند تا بتوانند حضانت فرزند خود را عهده‌دار شوند، به وسیله قانونگذار نیز به نگهداری از کودک خود تکلیف شده‌اند و نمی‌توانند از این مسئولیت شانه خالی کنند. این نکته در ماده 1168 قانون قرار گرفته است.

شرایط حضانت فرزند به چه صورت است؟

زمانی که فرزندی تحت حضانت قرار بگیرد، شرایط مختلفی به وجود می‌آید؛ یعنی اینکه ممکن است ناشی از انواع طلاق از جمله بائن، توافقی و یا رجعی باشد؛ یا اینکه حضانت به دلیل مرگ والدین، ازدواج دوباره یا عدم صلاحیت یکی از والدین باشد.

برای گرفتن مشاوره و یا اطلاعات بیشتر از یک وکیل حضانت در کرج، با ما تماس بگیرید.

وکلای ما، با بیش از چندین سال تجربه‌ی کاری، آماده‌ی ارائه مشاوره‌های تخصصی در دعاوی حضانت فرزند، به شما هستند.

سن حضانت فرزند

براساس قانون، حضانت حق و تکلیف والدین است. فرزند در صورتی که به سن بلوغ نرسیده باشد به حضانت والدین خود درمی‌آید. اما فرزندی که به سن بلوغ رسیده باشد مشمول این قانون نمیشود. بلوغ در دختران 9 و پسران 15 سال قمری می‌باشد؛ طبق قانون تا 7 سالگی حضانت با مادر است و از آن پس، طفل به پدر واگذار می‌گردد. جهت مشاوره با وکیل حضانت در کرج، با ما تماس بگیرید.

حضانت فرزند قبل از 7 سالگی:

فرزند تا هفت سالگی حضانتش با مادراست. و دلیل این مسئله، وابستگی جسمی و عاطفی میان مادر و فرزند می باشد. و این موضوع از منظر قانون مهم است و نادیده نگرفته شده است. هرچند این به معنی آن نیست که تا این سن پدر از ملاقات فرزند خود محروم باشد.

حضانت فرزند بعد از 7 سالگی:

حضانت فرزند بعد از هفت سالگی تا سن بلوغ به پدرداده می‌شود. طبق اساس ماده 1169 قانون، اگر بعد از 7 سالگی فرزند برای حضانت، والدین اختلاف رخ دهد، دادگاه طبق مصلحت فرزند تصمیم گیری می‌کند و به تشخیص خود، حضانت را به یکی از والدین واگذار می کند.

حضانت فرزند 18 سال به بالا:

اگر هر یک از فرزندان پسر یا دختر به سن بلوغ برسند، دیگر تحت حضانت نیستند و می‌توانند انتخاب کنند که با کدام یک از والدین خود زندگی کنند؛ قانون هم مطابق درخواست و صلاح فرزند به انتخاب او احترام می گذارد.

از آنجایی که دعاوی مربوط به حضانت فرزند در راستای خانواده قرار دارند، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر از بهترین وکیل خانواده کرج مشاوره بگیرید.

برای دریافت مشاوره از بهترین وکیل حضانت کرج با سابقه‌ی کاری بالا، همین حالا تماس بگیرید.

مشاوره تخصصی

در پرونده‌های قضایی

وکلای پایه یک دادگستری آقا و خانم آماده ارائه خدمات مشاوره و یا پیگیری پرونده های شما هستند.

زهرا ریاضی وکیل پایه یک دادگستری، کارشناس ارشد حقوق خصوصی

حامد احمدی امیرآبادی وکیل پایه یک دادگستری، دعاوی حقوقی

ابراهیم زراعی لاطران، عضو دیوان داوری مرکز وکلا

مرتضی طاهری وکیل پایه یک دادگستری

زینب تراب پور وکیل پایه یک دادگستری

با ما در تماس باشید و از خدمات حرفه ای ما بهره مند شوید. وکلای خبره و کارکشته آماده کمک به شما هستند.
روزهای کاریشنبه تا 5 شنبه
ساعت کاراز 8 صبح تا 18
حوزه کاریمشاوره، طرح دعوا، پیگیری پرونده
مدرک وکلاپایه یک دادگستری
جنسیت وکلاوکیل آقا و خانم

ما

طیف گسترده‌ای

از پروندهای مرتبط را به نتیجه رسانده ایم

وکلای حرفه ای ما به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد، پس همین الان برای دریافت مشاوره از وکیل حضانت کرج با ما تماس بگیرید.

ازدواج و طلاق

مهریه و نفقه

حضانت فرزندان

حقوق والدین و اموال

شرایط حضانت فرزندان بعد از طلاق والدین

حضانت به معنی نگهداری از فرزند است. زمانی که والدین از هم جدا می‌شوند معمولا در مورد حضانت فرزند باهم به مشکل می خورند؛ به همین دلیل قانون در این باره تکلیف مشخص کرده است؛  و تا سن 7 ساگی (فرزند اعم از پسر یا دختر) آن را به مادر سپرده است. البته در صورتی که حضانت مادر به نفع کودک نباشد، دادگاه طبق مستندات ارائه شده، این حق را از او سلب می‌کند.

شرایط حضانت فرزند بعد از فوت شدن پدر

زمانی که پدر فوت کند و بعد از آن، پدربزرگ و مادر فرزند در مورد حضانت دچار مشکل شوند. در ماده 1171 قانون بیان شده است که :در صورت فوت یکی از والدین حضانت با دیگری خواهد بود. پس در صورت مرگ پدر، مادر این حق را دارا می‌شود؛ ولی فرزند همچنان تحت ولایت پدربزرگ است و این با حضانت تفاوت دارد.
اگر پدربزرگی خواهان سلب حضانت از مادر باشد، باید ثابت کند که نگهداری مادر به نفع فرزند نیست و مادر فاقد صلاحیت است.

حضانت فرزند بعد از ازدواج یکی از والدین

در قانون، ازدواج مجدد مادر یکی از شرایط سلب حضانت از او است ولی درباره‌ی پدر اینطور نیست؛ پس می‌توان نتیجه گرفت که در صورتی که حضانت فرزندی با پدر او باشد و پدر ازدواج مجدد داشته باشد، این حق از او گرفته نمی‌شود. اما ازدواج دوباره‌ی مادر کند باعث گرفتن این حق از او می‌گردد.

ملاقات فرزند با والدین بعد از طلاق

طبق قانون، زمانی که والدین فرزندی از هم جدا شده باشند و یکی از آنها حضانت فرزند را دارا است، باید امکان ملاقات فرزند را با همسر خود فراهم کند. تحت هیچ شرایطی نمی‌شود شخصی را که فرزند تحت حضانت او نیست از ملاقات با او محروم کرد. طبق قانون و ماده 1174: اگر به علت طلاق یا مسائل دیگر، پدر و مادر فرزند در یک منزل باهم زندگی نکنند، هر یک از آنها که حضانت فرزند را ندارد، حق ملاقات با فرزند خود را دارد.

اگر در چنین شرایط مشابهی قرار دارید، فقط کافیست با مشورت گرفتن از یک وکیل حضانت در کرج، شانس خود را برای گرفتن حقتان بیشتر کنید. پس همین حالا با ما در سایت وکیل کرج تماس بگیرید.

وکلای ما، با بیش از چندین سال تجربه‌ی کاری، آماده‌ی ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه حضانت فرزند، به شما هستند.

گرفته شدن حضانت فرزند از والدین

براساس قانون، اگر به دلیل انحراف اخلاقی و مراقبت نکردن درست یکی از والدینی که فرزند تحت حضانت او است، فرزند در خطر باشد، دادگاه محترم طبق درخواست قیم، بستگان نزدیک و یا رئیس حوزه قضایی، می‌تواند درخواست شرایط زندگی بهتری را برای حضانت کودک بدهد. در این شرایط، یک وکیل حضانت کرج، می‌تواند شما را برای گرفتن حقتان بهتر راهنمایی کند. شرایط گرفته شدن حضانت عبارتند از:

  • معتاد بودن به قمار، الکل و یا مواد مخدر
  • انحطاط اخلاقی یکی از والدین
  • فساد اخلاقی و شهرت داشتن در این مسئله
  • دارا بودن بیماری روانی با تایید پزشکی قانونی
  • ضرب و جرح
  • سوء استفاده از فرزند
  • اجبار به او برای انجام مسائل ضد اخلاق مثل: قاچاق، فحشا، فساد
  • جنون مادر
  • ازدواج مجدد مادر

مدارک لازم برای گرفتن حضانت

برای اینکه بتوانید حضانت کامل فرزند خود را دریافت کنید، به یک وکیل باتجربه در این حوزه نیاز داری تا مسیر را برای شما آسانتر کند. از این رو مدارکی برای وکیل مورد نیاز است تا بتواند به استناد از آنها، از حق شما در مقابل قاضی دفاع کند. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می‌شود:

  • سند طلاق
  • شناسنامه و کارت ملی
  • سند ازدواج
  • استعلام پزشکی قانونی در صورت نیاز
  • نظر کارشناسی
  • تحقیق محلی
  • مستندات دیگری از جمله شهادت مطلعین، شهود، سوگند و…

برای دریافت اطلاعات بیشتر با یک وکیل حضانت در کرج، با ما تماس حاصل بفرمایید. همکاران ما در تلاش برای ارائه بهترین مشاوره‌ها به شما هستند.

دیگر خدمات ما در حوزه خانواده را دنبال کنید

سایر دعاوی مرتبط را میتوانید با وکلای حرفه ای ما پیگیری کنید. برای دریافت مشاوره کافی است با ما تماس بگیرید.

برای گرفتن وکیل حضانت کرج همین الان با ما تماس بگیرید و از وکلای با تجربه و متخصص ما مشاوره دریافت کنید.

در ساعات اداری از 8 صبح تا 18 با ما تماس بگیرید

از شنبه تا چهارشنبه در کنار شما هستیم

5/5 - (1 امتیاز)